pernah terfikir x????
kadang2...kita minta pada ALLAH banyak sangat...
tp satu pun ALLAH xmakbulkan...
kadang2...kita xminta pun pada ALLAH...
tp...ALLAH beri pada kita sesuatu yg kita xjangka...
cuba kita renungkan gambar2 di bawah ni...
betul x???? kita minta mcm2 dengan ALLAH...tapi.....
DIA bg kita OPPOSITE....betulkan????
KENAPA????
sebab ALLAH nak kita belajar dari apa yang DIA bagi....
atau lebih tepatnya...DIA nak suruh kita menghargai kehidupan kita...
dan belajar bersyukur dengan apa yang telah DIA beri...
so...
perlukah kita bersedih dengan apa yang di beri???
semestinya tidak...
sebab ALLAH menjanjikan yang terbaik buat kita...
buat apa kita nak kejar sesuatu yang belum tentu kita dapat???
hanya mohon kepada-NYA...dan percaya ALLAH akan memakbulkannya...
dan...
jangan cepat melenting....
jangan marah pada ALLAH sebab DIA xberi apa yang kita minta....
mungkin ada hikmahnya...
sebab DIA tahu apa yang TERBAIK buat kita....
tetiba terasa diri ni sgt jauh dengan ALLAH...
ya ALLAH...ampunkan hamba-MU ini...
(pic2 diatas di ambil di FB Farah Lee...Thanks Farah...)
teringat sesuatu la....hehe....saye xsOlat lg rupenye.....
HEI!!!! PEGI SOLAT!!!!!



0 comments:
Post a Comment